Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

RASKOMPENDIET

Av chris - 24 augusti 2009 21:17

Det har kommit till min kännedom att den nya styrelsen inte har skickat ut raskompendiet till domare som skall döma. Detta trots att det är ett årsmötesbeslut. Vad är medlemmarnas röster värda???


Chris  

 
 
Ingen bild

Bea

24 augusti 2009 23:39

Ha...
Vad hade du väntat dig????
Då hade ju inte deras hundar vunnit på utställningarna ju!!

 
Stina

Stina

25 augusti 2009 09:21

Är det inte så att de måste skicka detta när det är det har tagits ett beslut ppå årsmötet.
Kram Stina

http://Stinaas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Observant

25 augusti 2009 10:10

Utdrag ur den verksamhetsplan som årsmötet antagit:

I god tid före utställningarna skicka ut Raskommentarerna till de domare som står i tur att döma och som tidigare inte redan fått Raskommentarerna vid t.ex domarkonferensen.

 
Ingen bild

Agneta

1 september 2009 19:27

Vilka domare rör det sig om?

Ha de/Agneta

 
Ingen bild

Chris

2 september 2009 08:08

Hej Agneta vilka domare det rör sig om är inte det viktiga utan att styrelsen inte gör som medlemmarna bestämt. Det finns ett årsmötesbeslut att det skall skickas ut till alla domare som dömer vår ras. I en rasklubb skall det råda demokrati här verkar det mer som en diktatur.

 
Ingen bild

Besviken

2 september 2009 13:54

Medlemmars röster kanske bara räknas åt ett visst håll när det gäller?
Man fick läsa så mycket struntprat i bl.a gästböcker o.s.v om den "gamla" styrelsen från "vissa medlemmar" som nu sitter i nuvarande styrelse att de inte följde vissa beslut som medlemmarna beslutat o.s.v Vad gör då nuvarande styrelse åt en sådan viktig sak? Följer absolut inte de viktiga beslut som är fattade vid årsmöte, alltså av oss medlemmar. Kasta inte sten när ni själv sitter i ett väldigt skört glashus!!! Skärp till och visa ni kan bättre. Följ vad medlemmarna beslutat vid årsmöte och skicka raskompendiet till domarna som ska dömma utställningarna som är sagt! Vad är det ni är rädda för? Ett sådant fint raskompendium är det inte många raser som har och som dessutom får mycket beröm världen över.

Besviken

 
Ingen bild

Stigfinnaren

2 september 2009 20:24

Kan bara hålla med Besviken i hennes/hans senaste inlägg. Den nya "kuppstyrelsen" har visat tydligt att den ingen annan agenda har än egennyttan och därför ska man nog inte vänta sig alltför mycket av den. Tyvärr!!
Årsmötesbeslut väger lätt när man själv "vet bättre..."

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chris - 17 oktober 2009 15:28

Idag fick snorre sitt sista cert och blev champion, det var extra roligt att han fick upprättelse efter den nedvärdering som han fick av vissa efter domarekonferans där han förevisades. Jag vill på Snorres vägnar tacka dom som hjälpte till med denna ...

Av chris - 3 oktober 2009 10:48

Har varit dålig på att skriva på min blogg men vi har haft tråkigheter i kenneln. Rosie som vi importerade från Irland för ca 1,5 år sedan har fått problem med ett öga linsen hade lossat. Man kunde inte rädda ögat utan var tvungen att operera bort de...

Av chris - 24 augusti 2009 21:08

 Detta mail låg i min brevlåda.   Antal anmälningar till olika domare:I går Wheatenfestivalen, Södertälje: Gay Dunlap, 82 anmäldaI dag Stockholm: Göran Bodegård, 28 anmälda29 aug Tånga Hed, Susan Kealy, Irland, 77 anmälda5 sept Böda, Dominick Harris,...

Av chris - 18 augusti 2009 17:59

Många säger att kläderna har hängt i garderoben o krympt, i min är det tvärt om. I början av mars kände jag att min kropp hade blivit alldeles för vid, det gick fortare att gå över mig än att gå runt mig, jag tänkte att något måste göras. Glad påheja...

Av chris - 16 augusti 2009 21:00

Vist är det fantastiskt att fylla år man får presenter och grattis från goda vänner. Denna dag blev lite speciell, på natten till min födelsedag anlände våran nya valp Razzel Dazzel från Irland bilder på honnom kan ni se på vår hemsida www.villarosa....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards