Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

SNORRE CHAMPION I STRÄNGNÄS

Av chris - 17 oktober 2009 15:28

Idag fick snorre sitt sista cert och blev champion, det var extra roligt att han fick upprättelse efter den nedvärdering som han fick av vissa efter domarekonferans där han förevisades. Jag vill på Snorres vägnar tacka dom som hjälpte till med denna nedvädering vilket sporrade  oss ännu mera att ta denna titel. Jag vill skicka ett stort tack till Jörgen på Kennel Aurora som visade Snorre då jag själv inte kunde åka då Kickie varit inlag pga hjärtproblem.

När Jörgen fick reda på att jag inte kunde åka sa han direkt att jag kan åka och visa honom, det är vad jag kallar en riktig vän.Glad


Chris o Snorre

 
 
Ingen bild

Kerstin

17 oktober 2009 18:54

Ett stort GRATTIS till Snorre och er :)))))
Campagnen smakar jättegott!

 
Ingen bild

Skillingebo

18 oktober 2009 11:41

GRATTIS

 
Kristina

Kristina

18 oktober 2009 12:56

JÄTTE STORT GRATTIS!!!! Puss på dig Snorre, den titlen är du verkligen värd!! :))

Hoppas verkligen att Kickie mår bättre och att ni kan koppla av.

Många kramar från Josefsson´s

http://kristinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

19 oktober 2009 08:37

Hurra,hurra, hurra för Snorre som fick sin championtitel!
Vi gratulerar och sänder hälsningar till Kickie och Chris.

 
Tes

Tes

19 oktober 2009 10:35

Grattis, grattis, grattis! Det låter som om någon/några inte sett Snorres potential! Hur som helst så är Faxe jätte stolt över sin pappa och hälsar och grattar han med! Hoppas att Kicki kryar på sig snabbt och mår bra!
Kram Från Vara

http://www.tesans.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

19 oktober 2009 15:10

Ett jätte stort grattis snorre med matte och husse föstås

Jag tänk va bra det är med goda vänner dom ställer upp i alla väder.
Ha det bra.
Stina

http://Stinaas

 
Marie-Louise W

Marie-Louise W

19 oktober 2009 21:44

Grattis grattis till stilige Snorre!!!
Hoppas att Kicki kryar på sig .
Mvh Marie-Louise W

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Linda Borneland

Linda Borneland

19 oktober 2009 23:09

Hej Chris & Kicki! Kom på att jag kunde gratta er i bloggen till helgens händelse. Så STORT grattis till Snorres championat!
Grattis-kramar från mig!

http://www.riverlee.se

 
Ingen bild

Mats L

20 oktober 2009 02:08

Stort grattis till championatet!!! Äntligen får man väl säga :D

 
Kickie

Kickie

21 oktober 2009 11:47

Hej på er alla och tack för alla gratulationer både här och i mailboxen.
Härligt att Snorre äntligen fick sin välförtjänta Championtitel. Han hade 16 CK med många bra placeringar, typ 2a eller 3a innan det 3e certet ramlade in. Jätte-roligt!!!
Och tack Jörgen!!!!

Jag gör så gott jag kan för att bli bättre och måste bara lära mig säga nej till många "måsten". Det här med Rosie var ju inte så bra för ett redan sargat hjärta. Alla rykten och elaka mail till hennes uppfödare på Irland m.m satte igång bröstsmärtorna igen. Är inte alls stresstålig längre. I går var hon på ögonlysning och hennes öga är helt friskt utan några tecken på någon linsluxation eller andra ärftliga sjukdomar. Skönt!! Nu väntar vi bara på att få svar på DNA testet också.

Likaså har vi fått resultatet på analysen av det bortopererade ögat som visade att det var en inflammation som orsakade hela alltet. Jag kommer att lägga upp svaret på hemsidan på Rosies sida.

http://http.www.villarosa.se

 
Ingen bild

Skillingebo

21 oktober 2009 20:05

Hej, varför grattar alla Snorre????

 
Ingen bild

Ditt hjärta

21 oktober 2009 23:54

Hallo snygging, för att han har papper på att han är snygg så klart ;-)

 
Ingen bild

Skillingebo

22 oktober 2009 11:04

Jag har ju inte papper på att jag är snygg men snygg ändå........

 
Ingen bild

wheatenägare

22 oktober 2009 18:11

Grattis till er alla på kenneln :))
Tråkigt med rykten som sprids, tänk om folk kunde tänka efter före de agerar. Varför maila Rosies uppfödare på Irland? Det behöver väl ingen annan än ni göra tycker jag, dessutom behöver de inte vara elaka. Hoppas att sådana människor som gör så här får igen det själva någon gång.
Skönt att det "bara" var en inflammation. Hoppas de skäms alla elakingar :(

 
Kickie

Kickie

23 oktober 2009 16:18

Nu ligger storyn och resultatet av analysen uppe på denna sida:
http://www.villarosa.se/Rosieseyes.htm

Ni hittar den även under uppdateringar en bit ner på sidan.
Om det finns någon som kan översätta analysen till engelska är jag mycket tacksam.
Kickie

http://www.villarosa.se

 
Ingen bild

Sara

26 mars 2010 13:21

Hej där nere i södern!
Brukar emellanåt gå in och läsa på bloggen och följer även ert hundliv på hemsidan eftersom rasen alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. Vill passa på att gratta snygga Snorre för championtiteln och skicka en krya på dig-hälsning till dig, Kicki. :-)

Tänk att det alltid ska finnas människor som måste snacka en massa skit... Tur att ni verkar ha många goda hundvänner som kan stötta er...
Hoppas ni nu får en riktigt glad påsk! Många kramar från Luleå och Hermans gamla matte...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chris - 3 oktober 2009 10:48

Har varit dålig på att skriva på min blogg men vi har haft tråkigheter i kenneln. Rosie som vi importerade från Irland för ca 1,5 år sedan har fått problem med ett öga linsen hade lossat. Man kunde inte rädda ögat utan var tvungen att operera bort de...

Av chris - 24 augusti 2009 21:17

Det har kommit till min kännedom att den nya styrelsen inte har skickat ut raskompendiet till domare som skall döma. Detta trots att det är ett årsmötesbeslut. Vad är medlemmarnas röster värda???   Chris   ...

Av chris - 24 augusti 2009 21:08

 Detta mail låg i min brevlåda.   Antal anmälningar till olika domare:I går Wheatenfestivalen, Södertälje: Gay Dunlap, 82 anmäldaI dag Stockholm: Göran Bodegård, 28 anmälda29 aug Tånga Hed, Susan Kealy, Irland, 77 anmälda5 sept Böda, Dominick Harris,...

Av chris - 18 augusti 2009 17:59

Många säger att kläderna har hängt i garderoben o krympt, i min är det tvärt om. I början av mars kände jag att min kropp hade blivit alldeles för vid, det gick fortare att gå över mig än att gå runt mig, jag tänkte att något måste göras. Glad påheja...

Av chris - 16 augusti 2009 21:00

Vist är det fantastiskt att fylla år man får presenter och grattis från goda vänner. Denna dag blev lite speciell, på natten till min födelsedag anlände våran nya valp Razzel Dazzel från Irland bilder på honnom kan ni se på vår hemsida www.villarosa....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards