Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

ROSIES ÖGA

Av chris - 3 oktober 2009 10:48

Har varit dålig på att skriva på min blogg men vi har haft tråkigheter i kenneln. Rosie som vi importerade från Irland för ca 1,5 år sedan har fått problem med ett öga linsen hade lossat. Man kunde inte rädda ögat utan var tvungen att operera bort det, om det är en skada eller något ärfligt vet vi inte men ögat skall undersökas och man skall ta DNA prov, tur att hon inte har gått i avel om det nu skulle vara ärfligt . Om det är någon av er som vet något om detta så hör gärna av er. Rosie är hemma efter operationen och mår bra jag tror inte hon har fattat att hon bara har ett öga för det är full rulle.


Chris   

 
 
Kristina

Kristina

3 oktober 2009 14:36

Goa lilla Rosie!! Hoppas verkligen att det inte är ärfligt och att hon får behålla sitt andra öga. håller tummarna :)

Kram på er!!

http://kristinas.bloggplatsen.se

 
Marie-Louise W

Marie-Louise W

4 oktober 2009 10:29

Usch va trist. Alltid jobbigt när hundarna blir dåliga. Bra att verkligen kolla om det är något ärftligt hoppas att det inte är så.

http://htpp://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Chris

12 oktober 2009 17:45

Goda nyheter veterinären ringde man har analyserat Rosies öga och det var en riktig otrevlig infektion som orsakade det. Alltså inget ärfligt vilket är till stor glädje både för oss o Rosie.

 
Kristina

Kristina

13 oktober 2009 07:51

Wow, vad skönt att höra!! Blir varm enda in i hjärteroten :)
Hoppas allt går bra med hennes rehab.

Kramar från ett frostigt halland!

http://kristinas.bloggplatsen.se

 
Tes

Tes

13 oktober 2009 08:29

GRATTIS!!!!!! Guuud så skönt! Lycka till nu och hoppas hon blir bra snart! Kram

http://www.tesans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chris - 17 oktober 2009 15:28

Idag fick snorre sitt sista cert och blev champion, det var extra roligt att han fick upprättelse efter den nedvärdering som han fick av vissa efter domarekonferans där han förevisades. Jag vill på Snorres vägnar tacka dom som hjälpte till med denna ...

Av chris - 24 augusti 2009 21:17

Det har kommit till min kännedom att den nya styrelsen inte har skickat ut raskompendiet till domare som skall döma. Detta trots att det är ett årsmötesbeslut. Vad är medlemmarnas röster värda???   Chris   ...

Av chris - 24 augusti 2009 21:08

 Detta mail låg i min brevlåda.   Antal anmälningar till olika domare:I går Wheatenfestivalen, Södertälje: Gay Dunlap, 82 anmäldaI dag Stockholm: Göran Bodegård, 28 anmälda29 aug Tånga Hed, Susan Kealy, Irland, 77 anmälda5 sept Böda, Dominick Harris,...

Av chris - 18 augusti 2009 17:59

Många säger att kläderna har hängt i garderoben o krympt, i min är det tvärt om. I början av mars kände jag att min kropp hade blivit alldeles för vid, det gick fortare att gå över mig än att gå runt mig, jag tänkte att något måste göras. Glad påheja...

Av chris - 16 augusti 2009 21:00

Vist är det fantastiskt att fylla år man får presenter och grattis från goda vänner. Denna dag blev lite speciell, på natten till min födelsedag anlände våran nya valp Razzel Dazzel från Irland bilder på honnom kan ni se på vår hemsida www.villarosa....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards