Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Whetenklubbens Gästbok

Av chris - 25 mars 2009 20:54

Man har sagt att det har saknats demokrati i den gamla styrelsen. Jag tycker att man ibland varit demokratisk i överkant och vad jag förstod på förmötet innan årsmötet fanns även dom som hade samma åsikt.

När nu den nya styrelsen har tagit över så, det första man gör är att plocka bort gästboken från hemsidan. Det känns som det var i gamla öst där man levde i en diktatur och man cencurerade informationen till medborgarna. Här är det medlemmarna som blir drabbade!

Jag tycker att man gör det enkelt för sig i styrelsen när inte medlemmarna får chans att göra sig hörda.


Ett stort TACK till Lena Tamm för hennes arbete med hemsidan o gästbok vilka har skötts exemplariskt. Ofta har resultaten från utställningar funnits där samma dag. Hoppas att allt ditt arbete inte varit förgäves

Chris 

 
 
Ingen bild

LK

27 mars 2009 09:17

Jag tycker det är synd att man stängt ner gästboken. Visst var det en del dumma inlägg där men dom behövde man ju inte bry sig i. Jag lärde mig jätte-mycket där innan vi köpte vår hund för ett par år sedan. Bla lärde jag mig att det finns två pälstyper och kunde på sätt hitta den som vi ville ha.
Jag lärde mig att det finns regioner som hittar på en massa kul och bra saker för oss vanliga hundägare.
Av diskussionerna lärde jag mig mycket som det annars tagit år att få veta.
Det var en bra samlingsplats med snabba nyheter. Visst finns resultat sidan och regionernas sidor men på gästboken var det enskilda hundägare som skrev som var glada, arga eller besvikna. Det blev mera levande på något vis.
Jag saknar den jätte-mycket.

 
Ingen bild

en som åckså saknar

2 april 2009 09:11

Hur lång tid ska den nya styrelsen få på sig för att hemsidan ska fungera. När vi hade Lena Tamm som Webmaster så var alltid hemsidan uppdaterad samma vecka någonting hade hänt.Nu när det gäller resultat på utställningar och årets wheaten t.ex så är det tydligen inget som är viktigt längre eller har jag fel.Det finns kanske viktigare saker att ta tag i som att lägga ner olika kanaler där vi hundägare kan få viss information om vad som händer i wheatenvärlden. Eller är det bara så att nya styrelsen har tagit sig vatten över huvudet och inte kan erkänna detta. Hoppas på bättring snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chris - 17 oktober 2009 15:28

Idag fick snorre sitt sista cert och blev champion, det var extra roligt att han fick upprättelse efter den nedvärdering som han fick av vissa efter domarekonferans där han förevisades. Jag vill på Snorres vägnar tacka dom som hjälpte till med denna ...

Av chris - 3 oktober 2009 10:48

Har varit dålig på att skriva på min blogg men vi har haft tråkigheter i kenneln. Rosie som vi importerade från Irland för ca 1,5 år sedan har fått problem med ett öga linsen hade lossat. Man kunde inte rädda ögat utan var tvungen att operera bort de...

Av chris - 24 augusti 2009 21:17

Det har kommit till min kännedom att den nya styrelsen inte har skickat ut raskompendiet till domare som skall döma. Detta trots att det är ett årsmötesbeslut. Vad är medlemmarnas röster värda???   Chris   ...

Av chris - 24 augusti 2009 21:08

 Detta mail låg i min brevlåda.   Antal anmälningar till olika domare:I går Wheatenfestivalen, Södertälje: Gay Dunlap, 82 anmäldaI dag Stockholm: Göran Bodegård, 28 anmälda29 aug Tånga Hed, Susan Kealy, Irland, 77 anmälda5 sept Böda, Dominick Harris,...

Av chris - 18 augusti 2009 17:59

Många säger att kläderna har hängt i garderoben o krympt, i min är det tvärt om. I början av mars kände jag att min kropp hade blivit alldeles för vid, det gick fortare att gå över mig än att gå runt mig, jag tänkte att något måste göras. Glad påheja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards