Direktlänk till inlägg 14 april 2009

KRUKÖ GOLF O WHISKEY CLUB

Av chris - 14 april 2009 21:50

Nu är det vår och solen skiner, greenen är nyklippt på tritee banan.  Efter en golfrunda kan man inmundiga en god Irlänsk whiskey i trevlig miljö och goda wheatenvänners lag.

Chris

 
 
Ingen bild

Stigfinnaren

15 april 2009 22:07

Låter ljuvligt. Men visst kan man njuta av ett glas Knappogue Castle, Connemara eller Redbreast även utan golf.
Skönt att se att du håller uppe bloggens bredd Chris. Livet är inte bara hund även om Wheaten är livet!

 
Ingen bild

skillinge

15 april 2009 23:55

Stigfinnaren,det finns andra raser oxå,fråga Alice o Dixie.......oxå finns det Statesman, förmodligen felstavat, men.......


 
Ingen bild

Stigfinnaren

16 april 2009 00:10

Vi får diskutera den saken närmare i sommar (över en och annan Statesman??) fast jag litar förstås på dina damer...

 
Ingen bild

Besviken

16 april 2009 17:51

Inga fler ruggugglor på G ? ;-)

 
Ingen bild

Kickie

24 april 2009 18:13

Nu har jag börjat min hjärtträning och gått två tee i lugn takt på Krukös Golf o Whiskey Club!
Banan måste vara Japaninspirerad eftersom mossa är en av huvudingredienserna i en Japansk trädgård ;-)

Det var skönt att komma ut i luften och solen en stund och börja röra på sig så sakteliga.

 
Ingen bild

Stigfinnaren

28 april 2009 07:06

Kickie! Gott att höra.
Glöm nu bara inte bort din whiskeyträning... Golf är inte allt!

 
Ingen bild

skillinge

28 april 2009 15:16

Kickie,lyssna på stigfinnaren, har har rätt i nästan allt han sa till dig......
hoppas du mår bra

 
Ingen bild

Kickie

28 april 2009 20:14

OK Stigfinnaren o Skillinge,
Chris jagar brummelisa i kväll, men i morgon får det bli ett par tee o whiskey...
Man måste ju ha någon att gå bollen o dricka Whiskeyn med;-)

En kompis från Irland skrev: "all the old Irish would tell you a good glass a day helps thin out the blood "

 
Ingen bild

skillinge

30 april 2009 15:28

Jag önskar alla härinne en trevlig Valborg
ta det lugnt med bålet och viskin
















 
Ingen bild

Chris

3 maj 2009 15:53

Nu är säsongen igång. Den första hårda rundan spelades igår kväll i strålande väder. Det slutade med att alla hade lika många slag vilket innebar att avgörandet skedde vid darttavlan o Kickie vann. Poolen är också öppen, så nu kan man ta en svalkande simtur efter sin golfrunda och njuta av en god whiskey på uteplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chris - 17 oktober 2009 15:28

Idag fick snorre sitt sista cert och blev champion, det var extra roligt att han fick upprättelse efter den nedvärdering som han fick av vissa efter domarekonferans där han förevisades. Jag vill på Snorres vägnar tacka dom som hjälpte till med denna ...

Av chris - 3 oktober 2009 10:48

Har varit dålig på att skriva på min blogg men vi har haft tråkigheter i kenneln. Rosie som vi importerade från Irland för ca 1,5 år sedan har fått problem med ett öga linsen hade lossat. Man kunde inte rädda ögat utan var tvungen att operera bort de...

Av chris - 24 augusti 2009 21:17

Det har kommit till min kännedom att den nya styrelsen inte har skickat ut raskompendiet till domare som skall döma. Detta trots att det är ett årsmötesbeslut. Vad är medlemmarnas röster värda???   Chris   ...

Av chris - 24 augusti 2009 21:08

 Detta mail låg i min brevlåda.   Antal anmälningar till olika domare:I går Wheatenfestivalen, Södertälje: Gay Dunlap, 82 anmäldaI dag Stockholm: Göran Bodegård, 28 anmälda29 aug Tånga Hed, Susan Kealy, Irland, 77 anmälda5 sept Böda, Dominick Harris,...

Av chris - 18 augusti 2009 17:59

Många säger att kläderna har hängt i garderoben o krympt, i min är det tvärt om. I början av mars kände jag att min kropp hade blivit alldeles för vid, det gick fortare att gå över mig än att gå runt mig, jag tänkte att något måste göras. Glad påheja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards